Kisah Buku

Kisah Hutang

Assalamualaikum dan selamat sejahtera.


Cerita ni bukan nak menunjuk-nunjuk, ini adalah tips untuk membayar hutang dengan sesiapa saja.
Hutang.

Satu perbuatan sangat mudah, tapi nak tunaikan sangat susah.

Kita semua tidak terlepas dengan berhutang dengan orang lain. Tidak kisahlah, dengan kawan sendiri, bank, bos dan ramai lagi.

Duit pun sekadar cukup makan, tidak kurang tidak lebih. Tapi kalau dah terdesak, terpaksalah mintak duit kat kawan lain.

Tapi nak membayar balik, seksanya.. Bukan sebulan dua tak bayar, kekadang bertahun-tahun baru boleh bayar.

Banyak cara buat untuk melangsaikan hutang, tapi semua tak berjaya.

Ramai orang sibuk bersedekah dengan harapan akan memperolehi rezeki yang melimpah ruah supaya di kemudian nanti, mereka dapat membayar hutang-hutang yang ada. Sedangkan membayar hutang itu adalah perkara wajib dan bersedekah itu pula adalah perkara sunat.

E-Book Jom Bebas Hutang oleh DR. HM TUAH ISKANDAR al-Haj

Siapa yang tak kenal Dr. HM Tuah Iskandar Al-Haj, penulis buku dan penceramah motivasi. Berpengalaman lebih 19 tahun, beliau masih menulis buku untuk pembaca setianya.
Dan pengeluaran buku baharu bertajuk Jom Bebas Hutang, sedikit sekurang membantu pembacanya mencari jalan untuk menyelesaikan hutang yang berkali ganda.
Isi kandungan e-Book Jom Bebas Hutang

Kandungan yang terdapat dalam e-book ini termasuklah :
  • 3 Sebab mengapa manusia berhutang. Apabila anda ketahui sebab ini, maka anda akan lebih berhati-hati apabila mahu membuat sesuatu hutang.
  • Terdapat 4 Jenis hutang yang perlu anda ketahui. Dari 4 tersebut, hanya 1 sahaja yang boleh diteruskan dan yang 3 lagi, perlu dihindarkan dan dielakkan.
  • Ada 3 perkara wajib yang perlu anda miliki sebelum mengambil sesuatu hutang. Tanpa 3 perkara ini, anda mungkin akan terperangkap dalam bebanan hutang selama-lamanya.
  • Beliau pecahkan kategori hutang ini kepada 3 kategori, iaitu hutang besar, hutang sederhana dan hutang kecil. Dalam setiap kategori dan jenis hutang itu, beliau kongsikan cara penyelesaiannya.
  • Beliau kongsikan juga 10 Prinsip & Perkara Penting Yang Perlu Anda Lakukan untuk melangsaikan semua hutang di dalam hidup anda!
  • 3 Langkah yang boleh anda lakukan untuk mengurangkan dan melunaskan hutang anda satu demi satu dengan lebih pantas.
  • 3 Langkah efektif yang perlu anda lakukan apabila menghadapi kesulitan dan gagal membayar hutang anda
  • 3 Perangkap nafsu & kehendak yang perlu anda elakkan dari terjebak dengan masalah hutang.
  • Amalan harian serta doa yang mampu membantu melepaskan diri dari hutang serta stress akibat hutang.
Sekarang dah nampak kan?

Jika anda berminat, boleh je klik di bawah untuk beli.


Kita tau susah nak selesaikan hutang di dunia, tapi bersabarlah. Berusahalah untuk menyelesaikan hutang kita. InsyaAllah selesai juga. Lambat dan cepat je..

Untuk maklumat lanjut mengenai e-book ini, layari www.jombebashutang.com

Ulasan