Berhati-hati dengan Jolly Shandy

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Kenal tak dengan arak-arak di Malaysia, tapi ada jugak air minuman biasa mcm Coca-Cola, Pepsi dan Seasons tapi dikategorikan sebagai arak. Apa dia?

arak

Jolly shandy ni adalah minuman beralkohol rendah, pada kita ianya tetap haram kerana dikategorikan sebagai arak ringan, yg mendukacitakan kita kenapa penampilannya dibuat sedemikian rupa, seperti minuman ringan yg lain.

arak2

Ulasan

  1. Jolly Shandy ni kalau tak silap dah 7-8 tahun dah dijual kat pasaran. Perkataan 'Shandy' tu sendiri pun dah jelaskan ianya arak. Mungkin ramai tak tahu, atau tak ambil tahu. Tapi biasanya kat 7E atau mana2 kedai yg jual Jolly Shandy ni dia memang letak kat bahagian arak..

    BalasPadam
  2. aku rasa ramai yang dah tahu. Tapi saje pura-pura tak tahu..

    BalasPadam

Catat Ulasan