Kisah Buku

Tahukah Anda? Bunyi Ombak dari Cengkerang

[caption id="attachment_1051" align="aligncenter" width="614"]Cengkerang Cengkerang[/caption]

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Tahukah anda?

Anda pernah dengar tak orang kata kalau kita letak telinga di cengkerang kita akan dengar satu 'suara ombak' ?
Sebenarnya, suara yang kita dengari dari dalam cengkerang bukanlah bunyi alunan ombak, tetapi ia adalah bunyi aliran darah dalam kepala kita.

Fakta dari Facebook Remaja

Ulasan

  1. la. yek ke..baru aku tahu ni..

    BalasPadam
  2. laa~ mcm tu rupanya.. tapi gua geli nak letak kat telinga, tkt benda dalam cengkerang tu masuk dalam telinga gua..ahahaha

    BalasPadam
  3. ohhh yeke ?? hehehe baru tahu :)

    BalasPadam
  4. Laa..kiranya selama ni tersilap pemahaman la..ingatkan bunyi ombak..

    BalasPadam
  5. terima kasih kerana menguja di entry nie :D

    BalasPadam
  6. haahlah... aku pun terpikir masa kecik2 dulu... huhu

    BalasPadam
  7. haha

    terima kasih menguja di entry blog saya :D

    BalasPadam

Catat Ulasan