Senarai Umur Kucing & Manusia

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Sumber ini dipetik daripada Facebook Dunia Kucing II
Info daripada teman DKII,

Kucing antara haiwan yang paling ramai manusia jadikan haiwan peliharaan sebab sifatnya yang manja. Nabi kita sendiri pun ada bela kucing yang diberi nama Mueeza.

Kalau tanya aku. Aku sendiri pun kalau ikut rekod ada bela berbelas ekor kucing. Sejak dari kecil memang akan sentiasa ada kucing dalam rumah.

Kucing kat Kelantan. Pandai posing.
Masa kucing tengah banyak memang crowded tapi semua baik-baik belaka. Dan sekarang ni dari banyak-banyak tu tinggal 3 ekor sahaja. Yang lain entah kemana.

Ada yang kitorang bela sampai besar kemudian mati tua. Aku wonder jugak kenapa cepat sangat mati.

Rupanya jangka hayat kucing ni tak sama dengan manusa. Jom tengok chart kat bawah ni tentang umur kucing kesayangan kita.

Kredit: Apis

Anda boleh lihat senarai di bawah ini...

[caption id="attachment_965" align="aligncenter" width="450"]Hayat Kucing & Manusia Hayat Kucing & Manusia[/caption]

Ulasan

  1. ohh.. baru tahu..hehe, tq

    BalasPadam
  2. fyna pun banyak bela kucing. suka info nih. ^_^ baru tahu.

    BalasPadam
  3. aku pun baru tau...

    p/s: sebenarnya aku dok research kenapa umur kucing lebih muda dari manusia... dah dapat jawapannya ;)

    BalasPadam
  4. haa jgn lupa kongsi kepada kawan-kawan ya... ;)

    BalasPadam
  5. oooo baru tahu :) kucing jangka hayat 15 keatas

    BalasPadam
  6. ya betul tu...

    teringat kat seekor kucing tua, sampai gugur bulunya. sekarang takde dah, tinggal anaknya je...

    BalasPadam
  7. tp kalau kita suka bela kucing..jg baik2..dia akan mendoakan umur kita panjangkan...

    BalasPadam
  8. betul tu awk.

    sebab tu bagus bela kucing, hilangkan stress kita ;)

    BalasPadam
  9. oh. baru momoy tahu jangka hayat cik meow
    =)

    salam ukhwah dari momoy =)


    salam ukhwah ohblogger malaysia - MOMOY blogirl

    BalasPadam
  10. dah Allah menciptakan begitu, apa nak buat...

    BalasPadam
  11. baru tau pasal ni..patut lah kucing cepat je mati kan..huhu

    BalasPadam
  12. betul tu. apapun kalau dh takde bulu kat badan dia, bermakna dia dah tua.

    BalasPadam

Catat Ulasan